.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پس از سی و نه سال امامت جمعه مرکز استان مازندران ؛
نماینده ولی فقیه در مازندران استعفا داد/ گزینه جایگزین آیت الله طبرسی +گذری بر زندگی
بر اساس گزارشات رسیده روز پنجشنبه آئین تکریم از آیت الله طبرسی و تقدیر از سال ها مجاهدت سیاسی و مذهبی این عالم بزرگوار در ساری برگزار خواهد شد ....

5dbc06024a7a8_2019-11-01_13-46

 

شمال نیوز: آیت‌الله نورالله طبرسی متولد سال 1319 که بعد از رحلت آیت‌الله هادی روحانی در سال 78 به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران منصوب شده‌ بود امروز استفعا داد. وی از سال 59 و با حکم امام خمینی(ره) به عنوان و امام جمعه ساری منصوب شده بود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در فروردین 1319 شمسی در روستای سوچلما بخش هزار جریب مازندران از توابع شهرستان نکا متولد شد. پدر وی حسن طبرسی سوچلمایی فرزند آخوند ملا یدالله از علمای سرشناس هزار جریب بود.

حسن طبرسی از علمای برجسته مازندران و منطقه هزار جریب بود که پس از تحصیلات در حوزه علمیه مشهد مقدس و نجف اشرف به مازندران مراجعت کرد. وی در اواخر عمر در شهرستان ساری مقیم شده بود و در مسجد شاه غازی سابق و سجاد فعلی مشغول امامت و فعالیت‌های دینی بود.

آیت الله طبرسی تا سن حدود دوازده سالگی و در روستای خود سوچلما در مکتب خانه قرآن خواندن و نوشتن را فرا گرفته و پس از آن در حوزه علمیه کوهستان و در محضر آیت الله کوهستانی و در آن مدرسه قسمت اعظم جامع المقدمات، ادبیات عرب و صرف و نحو را فرا گرفته و به مدت دو سال در آن حوزه حضور داشت.

پس از دو سال تحصیل در کوهستان راهی حوزه علمیه قم شده و در آنجا حدود بیست سال مشغول تحصیل علوم دینی بود. سطوح مقدماتی و عالیه را در نزد استادان و مدرسینی همچون آیات عظام اعتمادی، فشارکی، امینیان، ستوده و صلواتی؛ مکاسب و کفایه را در خدمت آیات فاضل لنکرانی و مشکینی و سلطانی طباطبایی و بروجردی و اساتیدی همچون حضرات آیات جوادی آملی، حسن‌زاده آملی و دیگران خواند.

وی از آغاز انقلاب در سال 42 به صف مبارزه با دولت وقت پیوسته و با شرکت در تظاهرات مردم قم و تمامی فعالیت‌های سیاسی مرسوم و متداول، از پیشگامان عرصه مبارزه محسوب می‌شود. وی همچنین یکی از دست اندرکاران مراسم استقبال از امام خمینی (ره ) به قم پس از فاجعه مدرسه فیضیه و بازداشت وی در تهران بود.

آیت الله طبرسی بعدها از قم مهاجرت کرد و در سال 52 در ساری مقیم شد و در شهرستان ساری به فعالیت‌های سیاسی و مذهبی پرداخت. در ابتدای انقلاب اسلامی کمیته انقلاب اسلامی را در ساری تشکیل داد که اداره امور شهری را به عهده داشت. آیت الله طبرسی در طول جنگ هشت ساله با عراق به فعالیت‌های پشتیبانی از جنگ می‌پرداخت. بارزترین نقش وی در کنار آیت الله هادی روحانی در مرحله سازندگی و بازسازی سوسنگرد بوده است.

متن استعفای وی که به‌ علت بیماری قادر به اقامه نماز جمعه نبود توسط حجت الاسلام محمد قاسمی امام‌ جمعه موقت ساری قرائت شد.

هر چند هنوز خبری رسمی از جانشین آیت الله طبرسی منتشر نشده است اما منابع آگاه از آیت الله محمدی لائینی امام جمعه نکا به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در مازندران و امام جمعه مرکز استان نام می برند .

روز پنجشنبه 16 آبان آئین تکریم از آیت الله طبرسی و تقدیر از سال ها مجاهدت سیاسی و مذهبی این عالم بزرگوار در ساری برگزار خواهد شد .

جزئیات بیشتر از این مراسم در شمال نیوز منتشر خواهد شد .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

هیتی 11 آبان 1398
با سلام انشالله سلامتی . واقعا آقای طبرسی فرد بی حاشیه ایی بود خدا حفظش کنه ولی امیدواریم هرنماینده ایی که بعد از ایشان این جایگاه خدمت به مردم نصیبش میشود خدمت به مردم داشته باشه
شهرون 11 آبان 1398
بنام خدا
باسلام
ضمن تقدیر وتشکر از ایت الله طبرسی نماینده ی شریف مردم ولایتمدار مازندران درمجلس خبرگان رهبری چه خوب است جانشین ایشان یک جوان پرکار وبانشاط از مرکز استان که کم هم نیستند انتخاب شود.
نا شناس 11 آبان 1398
انسان خوبي بود ميانه رو بود و با افراطي گري ميانه خوبي نداشت اميدوارم جانشين ايشان هم بر مردم سخت نگيرد
نا شناس 11 آبان 1398
خسته نباشی ایت الله ،خدا قوت دست مریزاد، همه باید از شمابیاموزند که درسنین بالا وعدم توانایی کامل جسمی وووو.......مسولیت را رها وبه اهلش بسپارند،واقعا ایت الله طبرسی پس از انقلاب نشان داده انسان شریف وزحمت کش ودلسوز ومتقی ومرید وپیرو راستین امام ورهبری ومسقل بوده وتحت تاثیر فضا وجو مسموم قرار نگرفته وجلوتر از ولایت نبود ویاور وهمراه مردم ومستضعفان بوده وخدمات قابل توجهی داشته است وگرما بخش حوزویان وروحانیت منطقه است خدا همه خدمتگزاران به مردم وکشور ودین بویژه ایت الله طبرسی را حفظ وطول عمر عنایت فرماید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.